Sponsor of partner worden
Het is van levensbelang. De aanwezigheid van BHV’ers in organisaties, maar ook in het publieke domein. Zíj zijn het die in de eerste cruciale minuten voordat professionele hulp arriveert iemand helpen. Met de Dag van de BHV vragen we hier aandacht voor. Want veiligheid en gezondheid gaat ons allemaal aan. Helpt u mee?
“Het duurt altijd even voordat de hulpdiensten ter plaatse zijn, terwijl de eerste minuten na een incident echt het verschil kunnen maken. BHV’ers zijn vaak de first line of defence en spelen daarmee een cruciale rol. Door bijvoorbeeld een brand snel te ontdekken en klein te houden of door eerste hulp te verlenen. Mensen met verstand van zaken maken de (werk)omgeving daarmee direct veiliger. Die zelfredzaamheid is onmisbaar voor ons als brandweer.” – ambassadeur Tijs van Lieshout, Voorzitter Brandweer Nederland
Over de Dag van de BHV
Dit doen we
De Dag van de BHV bestaat sinds 2012 en vindt ieder jaar plaats op de 1e maandag in november. Met de pay-off ‘Ik doe het ook voor jou!’ en een thema dat aansluit bij de actualiteit, brengen we de Dag van de BHV in heel Nederland onder de aandacht. Het doel? Besef, waardering en support voor BHV’ers. We zetten ze in het zonnetje! We organiseren niet één grote bijeenkomst, maar faciliteren en stimuleren organisaties om hun eigen Dag van de BHV te houden, passend bij de organisatie.
• Ieder jaar een gratis toolkit voor organisaties met promotiemateriaal
• Ervaringen publiceren waarbij de BHV-organisatie een rol heeft gespeeld
• Landelijke verkiezing voor BHV’er van het jaar
• Content delen via de website, nieuwsbrieven en social media
• Uitbrengen van een online magazine
Onze doelgroepen
Op wie we ons richten? Vooral op de niet-BHV’ers, die zich nog niet altijd realiseren voor wie die BHV’er zich inzet. Namelijk: voor de continuïteit van de organisatie, voor het veilig en gezond kunnen werken van naaste collega’s en voor iedereen die een voet over de drempel zet. Daarnaast richten we ons op alle BHV’ers: dit is hún dag van extra waardering.
ANBI en ambassadeur
Dag van de BHV is in 2017 ondergebracht in een stichting en heeft een ANBI-status. Mede door het niet-commerciële karakter van de Dag was het voor korpschef Erik Akerboom en zijn voorganger Prof. Mr. Pieter van Vollenhoven, mogelijk zich als boegbeeld aan de Dag van de BHV te verbinden. Henk van Essen, korpschef van de Politie, volgde hen op. Sinds 2023 is Tijs van Lieshout ambassadeur, hij is voorzitter van Brandweer Nederland en commandant Amsterdam-Amstelland.
BHV, doe je mee? Word sponsor!
Om de Dag van de BHV mogelijk te maken, werken we met sponsoren. Heeft u belang bij goed georganiseerde (bedrijfs)hulpverlening? Omdat u hulpmiddelen levert, of werkzaam bent als opleider of adviseur? Of omdat u schadelasten en kosten wilt beperken? Dan hebben we een gezamenlijk belang: BHV op de kaart zetten. Als u de Dag van de BHV ondersteunt, zorgt u er niet alleen voor dat steeds meer mensen het belang van BHV inzien, maar ook dat uw bedrijfsnaam en logo in de picture komen te staan. Er is plek voor maximaal 10 sponsoren, dus wacht niet te lang met aanmelden!
Wat u krijgt en wat u geeft Wat krijgt u als sponsor?
• Zichtbaarheid onder de partners van de Dag van de BHV tijdens de partnerbijeenkomsten
• Zichtbaarheid onder de deelnemers van de Dag van de BHV:
o vermelding op website: speciale sponsorpagina met doorlink naar uw website
o vermelding in het magazine: sponsorpagina met logo en QR-code naar uw website
o vermelding in nieuwsbrieven en de toolkits
• Exclusiviteit (maximaal 10 sponsoren)
• Fiscaal voordeel door ANBI-status
Wat verwachten we van u als sponsor?
• Het leveren van (content)artikelen en promotiemiddelen
• Het ter beschikking stellen van communicatiekanalen zoals websites, nieuwsbrieven en social media
• Het leveren van diensten tegen een gereduceerd tarief
• Jaarlijkse bijdrage aan de stichting van € 2.500 (fiscaal aftrekbaar via ANBI-status)
De Dag van de BHV op een rij
Doelstelling Dag van de BHV
• Meer erkenning én waardering voor BHV en BHV’ers
• Belang duiden en besef laden: veilig en gezond werken gaat ons allemaal aan
• Aandacht voor inzet BHV’er: binnen zowel de eigen organisatie als in het publieke domein
• Oprechte waardering van iedereen binnen het bedrijf voor inzet van de collega-BHV’er
• Imago BHV’er ombuigen: verantwoordelijkheid, behulp- en zorgzaam, kan men van op aan
• Oprechte zorg bij directie voor eigen medewerkers en klanten of bezoekers
• BHV naar een hoger plan tillen: het gaat verder dan ‘alleen maar’ opleiden
• Belang benadrukken van oefenen en veiligheidsbewustzijn van iedereen binnen de organisatie
Wanneer: Iedere 1e maandag van november (sinds 2012)
Waar: Intern bij deelnemende organisaties
Hoe: Beschikbaar stellen van een toolkit met gratis promotiemateriaal, verkiezing van de BHV’er van het jaar, content in nieuwsbrieven, op social media, de website en het online magazine
Doelgroep: De hele organisatie waar de BHV’er werkt: directie, management, OR, direct leidinggevende en naaste collega’s
Thema: Jaarlijks nieuw, actueel thema
Website: www.dagvandebhv.nl
Pay-off: ‘Ik doe het ook voor jou!’
BHV, doe je mee? Word partner!
Gaat u graag nog een stap verder en wilt u zich echt verbinden aan Stichting Dag van de BHV? Dan kunt u ook partner worden. We bieden plek voor 6 partners, dus twijfel niet te lang! In de afgelopen 10 jaar hebben wij samengewerkt met o.a. RDW, Essent, Randstad, PostNL en ProRail. De Nationale Politie is al meer dan 5 jaar betrokken. De rol van partners? Intern en extern aandacht vragen voor het onderwerp, meedenken over de promotie en een financiële bijdrage. Gelukkig levert dit partnerschap ook heel wat op. Denk aan de winst op het gebied van MVO en goed werkgeverschap, maar ook de promotie van uw organisatie rondom dit actuele thema.
Vindt u dit ook belangrijk?
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO)
MVO gaat over ‘Goed werkgeverschap’. Een goed ingerichte BHV-organisatie laat zien dat er zorg is voor de medewerkers, zoals een veilige en gezonde werkomgeving. Ook voor bezoekers en leveranciers is het duidelijk dat er aandacht is voor welzijn. Bovendien stimuleert dit de werving van nieuwe BHV’ers binnen de organisatie. Voor verzekeraars heeft dit een financiële component: het belang van BHV om snel in te grijpen, voorkomt grotere schade.
Veiligheid in het publiek domein
De rol van BHV’ers in het publieke domein komt regelmatig in het nieuws. Vaak is een BHV’er als eerste ter plaatse om hulp te verlenen in die cruciale minuten voordat professionele hulpverlening arriveert. Politie en ambulancemedewerkers onderstrepen het belang van daadkrachtig handelende BHV’ers buiten de eigen organisatie. U kunt hieraan bijdragen én uw naam hieraan verbinden.
Wat u krijgt en wat u geeft
Wat krijgt u als partner?
• Vermelding in de offline uitingen
o persbericht
o campagneposter
o interview in het magazine over motivatie partnerschap
• Vermelding in de online uitingen
o logo op homepage website
o partnerpagina van de Dag van de BHV met link naar eigen website
o interview op website over motivatie partnerschap
o vermeldingen op social media
• Logo op het promotiemateriaal dat door organisaties wordt gedownload
• Ondersteuning in uitingen die uzelf uitdraagt
• Ondersteuning bij interne campagne in uw organisatie (inclusief presentje voor BHV’ers!)
• Exclusiviteit (maximaal 6 partners)
• Fiscaal voordeel door ANBI-status
Wat verwachten we van u als partner?
• Deelnemen aan de Dag van de BHV en in de organisatie communiceren
• Eigen relaties enthousiasmeren om zo een steeds breder draagvlak te creëren
• Eigen communicatieafdeling inschakelen
• Eigen mediacontacten benaderen voor een groter bereik
• Jaarlijks minimaal één vergadering bijwonen en meedenken
• Jaarlijkse bijdrage aan de stichting van € 5.000 (fiscaal aftrekbaar via ANBI-status)
De Dag van de BHV op een rij
Doelstelling Dag van de BHV
• Meer erkenning én waardering voor BHV en BHV’ers
• Belang duiden en besef laden: veilig en gezond werken gaat ons allemaal aan
• Aandacht voor inzet BHV’er: binnen zowel de eigen organisatie als in het publieke domein
• Oprechte waardering van iedereen binnen het bedrijf voor inzet van de collega-BHV’er
• Imago BHV’er ombuigen: verantwoordelijkheid, behulp- en zorgzaam, kan men van op aan
• Oprechte zorg bij directie voor eigen medewerkers en klanten of bezoekers
• BHV naar een hoger plan tillen: het gaat verder dan ‘alleen maar’ opleiden
• Belang benadrukken van oefenen en veiligheidsbewustzijn van iedereen binnen de organisatie
Wanneer: Iedere 1e maandag van november (sinds 2012)
Waar: Intern bij deelnemende organisaties
Hoe: Beschikbaar stellen van een toolkit met gratis promotiemateriaal, verkiezing van de BHV’er van het jaar, content in nieuwsbrieven, op social media, de website en het online magazine
Doelgroep: De hele organisatie waar de BHV’er werkt: directie, management, OR, direct leidinggevende en naaste collega’s
Thema: Jaarlijks nieuw, actueel thema
Website: www.dagvandebhv.nl
Pay-off: ‘Ik doe het ook voor jou!’